poniedziałek, 9 grudnia 2013

W poszukiwaniu świątecznego DIY - Part 3 - ŚWIĄTECZNE OŚWIETLENIE


Cześć!
Dziś doznacie oświecenia! A przynajmniej taki mam zamiar, aby oświecić Wasze głowy blaskiem świątecznego DIY. W ramach kolejnej, już III części cyklu W POSZUKIWANIU ŚWIĄTECZNEGO DIY, przygotowałam kilka świet(L)nych pomysłów na nadanie przytulniejszej atmosfery Świętom przy wykorzystaniu niepozornych żaróweczek choinowych i świeczek. Bo nie wiem jak dla Was, ale dla mnie nie ma świąt, bez migającego różnymi kolorami drzewka i jaśniejącego na stole płomienia świec. Ale są też inne sposoby na bożonarodzeniowy klimat...
Zaczynamy!


1. Świecąca butelka

Źródło: pinterest.com ; SylviaMade

Uwielbiam ten pomysł! Prosty w wykonaniu, a efekt jest magiczny! Nie musicie mi wierzyć na słowo - sami koniecznie spróbujcie. Wystarczy butelka, np. po winie, żaróweczki choinkowe i ewentualnie wiertarka i kawałek wstążki. lampki można włożyć też do innego naczynia, np. ozdobnego kielicha, wazonu, czy dużej misy. Ja nie mogłam sobie odmówić zrobienia takiej świątecznej lampy, więc w kolażu znaleźć możecie i mój egzemplarz (ten ze wstążką). Jeszcze 2 tygodnie do świąt, ale zapalam żaróweczki codziennie wieczorem i od razu robi się przyjemniej... Proste instrukcje wykonania takiego cuda znajdziecie TUTAJ i TUTAJ.


2. Żarówkowa choinka
 
Źródła: pinterest.com ; www.marthastewart.com

Cóż za uroczy pomysł! Jeśli ktoś nie lubi zapachu choinki (to aż niemożliwe, ale może jednak ktoś taki się znajdzie), lub ma dosyć sprzątania nieustannie opadających świerkowych igieł, a nie ma ochoty na sztuczne drzewko, może sobie sprawić własnymi rękami, naścienną choineczkę z lampek choinkowych. Oprócz żaróweczek potrzebujemy jedynie taśmy i lekkich ozdób do zawieszenia. Takie łatwe, a takie wyjątkowe! Opis działania jest na przykład TU.


3. Świąteczne gwiazdy

Źródła: pinterest.com ; http://nicety.livejournal.com/pics/catalog/398/1381353

Czy w wystroju bożonarodzeniowego wnętrza może zabraknąć gwiazdy? Tej symbolizującej gwiazdę betlejemską i przynoszącego prezenty Gwiazdora? Uznam te pytania za retoryczne.
Taką świecącą delikatnym światłem gwiazdkę łatwo możecie wyczarować sami. Bazą jest gwieździsty stelaż np. z powyginanego drutu, zbitych deseczek, czy - uwaga - starej, drewnianej metrówki (świetny tutorial znajdziecie TUTAJ). Do tego sznur żaróweczek i oplatamy! :)


4. Świąteczne świeczniki ze słoików

Źródła: pinterest.com ; stylowi.pl

Bardzo lubię słoikowe ozdoby. Już nie raz pokazywałam Wam moje świeczniki, a dziś znalazłam na nie nowe sposoby, zgodnie z okazją - jak najbardziej świąteczne. W tym wypadku rzeczywiście ogranicza nas wyłącznie wyobraźnia i to co akurat mamy pod ręką. Mogą nam się przydać wstążki, szyszki, gałązki świerkowe, wysuszone owoce, patyczki, kawałek kory, sznurek, żurawina, koronka i można by wymieniać w nieskończoność. Znalazłam dla Was jednak prosty TUTORIAL na świecznik z żurawiną i gałązkami rozmarynu, które z powodzeniem można zastąpić tymi świerkowymi. Kombinujcie! :)


5. Pomarańczowe świece

Źródła: pinterest.com

Mmm... Jakiż to musi być zapach! Pomarańczowe Wasch&Go - nastrojowa świeczka o cudownym aromacie. Wykonać ją można na dwa sposoby. W pierwszym, po wydrążeniu owoca, należy zalać jego wnętrze roztopionym woskiem, pamiętając o wcześniejszym umieszczeniu knota. Drugi sposób jest nieco "czystszy". Do wydrążonej już skórki wkładamy zwykłą świeczuszkę typu tealight i gotowe. Pomarańczę z powodzeniem można też zastąpić, mandarynką lub grejpfrutem. Wskazówki podglądnąć możecie TUTAJ i TUTAJ.

Tym sposobem dobrnęliśmy do końca III części cyklu W POSZUKIWANIU ŚWIĄTECZNEGO DIY.
Mam nadzieję, że czujecie się zainspirowani? A może macie swoje ciekawe sposoby na świąteczne oświetlenie? Z wielką chęcią je poznam!
I jeszcze jedno. Jeśli dotąd nie widzieliście, zapraszam też do obejrzenia PIERWSZEJ i DRUGIEJ części cyklu.

Uściski,
S.

7 komentarzy:

  1. Te pomarańcze bardzo inspirujące :)
    A świecącą butelkę robię już od 2 lat i zrobić nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świecąca butelka jest niesamowita! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Choinki z lampeczek i pomarańczowe świeczki -bardzo do mnie przemawiają ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam lampki, swiatelka, swieczki. Kocham ten klimat. Cudne inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świecąca butelka jest super :) Gratuluję świetnego pomysłu na cykl postów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja ta świecąca butelka to super pomysł. Oj pięknie, pięknie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Thanks for including my DIY ;) Xxx!

    OdpowiedzUsuń