wtorek, 17 grudnia 2013

W poszukiwaniu świątecznego DIY - Part 4 - PAKOWANIE PREZENTÓW


Cześć!
Spotykamy się już po raz IV w moim cotygodniowym cyklu W POSZUKIWANIU ŚWIĄTECZNEGO DIY.  Dziś postanowiłam zająć się tematem, który prędzej czy później czeka przed świętami większość z nas - PAKOWANIE PREZENTÓW. Czynność tę można uwielbiać, potajemnie owijając podarki i z niecierpliwością wyczekując Wigilii i momentu wręczenia bliskim skrzętnie przygotowanych pakunków. Są i tacy, którzy nie znoszą pakowania i wolą użyć gotowej, ozdobnej torebki, lub poprosić Panią w sklepie aby uprzejmie nas wyręczyła. Całkowicie to rozumiem, natomiast post dedykuję dziś tym pierwszym, na dodatek tym natchnionym chęcią tworzenia. Przygotowałam zatem kilka ciekawych alternatyw dla kupnych torebek, worków, kopert, czy zwykłych paczek. Zdecydujmy się na trochę fantazji, bo pięknie zapakowany prezent cieszyć może podwójnie!
Startujemy!


1. Świerkowe gałązki

Źródła: pinterest.com

Świerkowe i nie tylko! Jako świetny, pachnący i superklimatyczny dodatek do opakowania prezentu świetnie posłużą gałązki świerku, tui, jemioły, rozmarynu, szyszki, żurawina, czy ususzona jarzębina. Nie trzeba do tego wielkiego polotu i talentu, a efekt z pewnością zachwyci "prezentobiorcę". A frędzelki z sosnowych igieł na największym zdjęciu totalnie zachwyciły mnie!


2. Szary papier... jak malowany

Źródła: pinterest.com ; stylowi.pl

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam szary papier! Jak dla mnie jest to mega "elastyczny" materiał do pakowania i ozdabiania, bo zrobić z nim można niemal wszystko. Prezenty opakowane szarym papierem i przewiązane wstążką wcale nie wyglądają źle, natomiast, jeśli brakuje nam "tego czegoś" zawsze można delikatnie wzbogacić walory estetyczne szaraka. Z samodzielnie wyciętych stempelków, czy szablonów, lub za pomocą flamastrów i farbek, z powodzeniem ozdobimy każdą paczkę. Oryginalność gwarantowana, bo takiego papieru ozdobnego w supermarkecie nie kupi nikt inny! Ciekawe pomysły na szary papier znalazłam TU i TU.


3. Tuba po chipsach

Źródła: pinterest.com

Pamiętacie Pringles'y? Ich tuba wprost idealnie nadaje się na zapakowanie np. cukierków, pierniczków, krawata, rękawiczek, czapki, czy drobnej biżuterii! Trochę kleju, wstążka i kawałek ozdobnego lub szarego papieru w zupełności wystarczą, by dopełnić efekt. Na krótki opis pomysłu natrafiłam TUTAJ.


4. Pierniczkowe bileciki

Źródła: pinterest.com ; stylowi.pl

Czyż to nie jest uroczy pomysł? I jaki smakowity zarazem! Do pakunku dołączmy przywiązany wstążką lub sznurkiem pierniczek (oczywiście upieczony własnoręcznie). Na ciastku wyryć lub wymalować można imię tego, do kogo prezent ma trafić, a obdarowany może zagryźć swój niepokój  przy odpakowywaniu prezentu smakowitym dodatkiem. Napis na pierniczku można wyżłobić nożykiem jeszcze przed pieczeniem. Inna opcja to zabawa z lukrem lub użycie specjalnych mazaków spożywczych. Enjoy!


5. Sakiewko-torebeczki

Źródła: pinterest.com ; stylowi.pl

Idealne opakowanie na niewielkie niespodzianki, lub na cuksy. Torebeczka taka przybrać może przeróżną formę. Może udawać na przykład rogatego renifera, ciasno zapiętego pasem mikołaja, niecierpliwą sówkę, bałwanka, czy świąteczną choinkę. W dodatku łatwo wyczarować taką paczkę samemu, posługując się wskazówkami, które znajdziecie w TYM miejscu. Znalazłam również kilka porad co do wykonania renifera takiego jak na powyższym zdjęciu - o TUTAJ.


6. Gazeta nie tylko do czytania

Źródła: pinterest.com

Sztandarowy pomysł mojego Chłopaka! Wyobraźmy sobie taką sytuację: Wigilia tuż, tuż, prezenty już dawno powinny zapakowane leżeć pod choinką, a my zapominając o tym małym szczególe, nie zaopatrzyliśmy się wcześniej w żaden papier ozdobny, a zasoby zbieranych przez cały rok torebek na prezenty wyczerpali co do sztuki pozostali domownicy. Cóżże począć? Nic prostszego! Czarno-biała gazeta na pewno się znajdzie, a za jej sprawką surowca do pakowania mamy już aż nadto. Paczkę przewiążmy wstążką, sznurkiem lub nawet obklejmy kolorową taśmą i gotowe. Gwarantuję, że taki pakunek prezentuje się pod choinką równie dostojnie, jak pozostałe.


7. Kokardy, kokardki, kokardeczki

Źródła: pinterest.com ; stylowi.pl ; tipy.pl

O, jakie ładne - kupne prawda? Nic bardziej mylnego! Gdy czasu zostało jeszcze trochę, warto pokusić się o samodzielne związanie (z wstążki) lub sklejenie (z papieru) kokardy. Pompon też będzie świetnym pomysłem. Zwykła paczka owinięta jakimkolwiek papierem, w towarzystwie takiej wyrafinowanej panny, zyska na atrakcyjności. W każdym razie - sposobów jest multum, ja wybrałam dwa najciekawsze i znalazłam dla Was proste tutoriale w TYM i w TYM miejscu.


To już koniec na dziś! Takie oto pomysły przygotowałam, czujecie się zainspirowani? Zdaję sobie sprawe, że nie zgłębiłam całej tajemnej wiedzy związanej z pakowaniem prezentów, jednak sposobów na nie jest tak wiele, że nie sposób ogarnąć wszystkiego na raz.

Zatem CZWARTĄ część cyklu W POSZUKIWANIU ŚWIĄTECZNEGO DIY uważam za zamkniętą (chyba, że Wy macie swoje propozycje?). Dla tych, którzy nieopatrznie przeoczyli poprzednie części, służę pomocą:
Part 1 - BOMBKI 
Part 2 - WIEŃCE ŚWIĄTECZNE
Part 3 - ŚWIĄTECZNE OŚWIETLENIE

A może ktoś zgadnie, jaki temat na świąteczne pomysły DIY przygotowałam na ostatni post w przyszłym tygodniu?

Uściski,
S.

9 komentarzy:

  1. O ran, tego właśnie mi było trzeba! :) Z pakowaniem zawsze miałam największy problem, zwykły papier jest po prostu taki.. zwykły. Wszystkie inspiracje są cudne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję! Jest mi baaardzo miło, że pomogłam! Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Swietne inspiracje. Nastepny post?? Hmmm... Jak zrzucic zbedne kilogramy po swietach??:) He he^^ Przydalby sie:) A tak na serio to moze jak ozdobic stol wigilijny??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulina, pierwszy pomysł EXTRA! Muszę o tym pomyśleć :P Co do drugiego pomysłu - trafiłaś w 10! :)

      Usuń
  3. Sylwunia, czuję się w 100 procentach zainspirowana! Ja w tym roku pakuję w szary papier :)
    Buziaki - Ada.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie warianty przepiękne, jednak tuba po chipsach jest najlepsza ;)
    Ja prezentów nie pakuję, bo boli mnie serce jak zostaje rozerwany papier i wszystkie ozdóbki polecą gdzieś w kąt lub o zgrozo do kosza :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierniczkowe bileciki są w dechę :) Akurat mam zestaw liter do odciskania napisów jak na największym zdjęciu, więc chyba zrobię coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też uwielbiam szary papier i gazety do pakowania :) kurczę no aż żal by mi było odpakować tak pięknie zawinięty prezent :)

    OdpowiedzUsuń