sobota, 19 kwietnia 2014

Wyszły dwa z jednego

Lubię wyzwania, a ostatnio miałam okazję podjąć kolejne. Rękawice rzuciła mi pewna osóbka, której zwyczajnie znudził się stary naszyjnik o niezbyt finezyjnej formie wiszących nitek koralików. Miało być coś fajniejszego. Coś - czyli też naszyjnik. Jak się jednak domyślacie (zdjęcia bestialsko obnażają tajemnicę mojego superwymyślnego tytułu posta), namnożyło się tego i wyszły dwa z jednego. ;)

Narzędzia w dłonie i let's start! Cięcie, wysyp masy niesfornych koralików, okiełznanie ich igłą i kordonkiem, szydełko w ruch i ot cała metamorfoza. W praktyce jednak wszystko było dokładnie przemyślane. Ponawlekane odpowiednio koraliki stworzyły sznur turecki, którego spróbowałam po raz pierwszy i nadał się idealnie do tego przypadku. Rozwijając temat, tak jak dostrzec możecie na pierwszym zdjęciu do dyspozycji miałam maleńkie koraliki (coś na rozmiar TOHO 11/0) i większe (rozmiarowo tak jak TOHO 6/0). Ten potencjał nie mógł pozostać nie wykorzystany, zatem jedynym słusznym wyjściem wydała mi się nauka dziergania sznura tureckiego. Poszło nadspodziewanie szybko i sprawnie i ani się obejrzałam, a naszyjnik już wdzięczył się do obiektywu aparatu.

Pocięta wersja pierwotnego naszyjnika nadal obfitowała jednak w całą masę maleńkich koralików, którym postanowiłam nadać kolejne życie zamieniając je w prosty, bransoletkowy sznur szydełkowo-koralikowy, który po skończeniu uraczył mnie w podzięce subtelnym blaskiem i delikatnością.

Zadanie uważam za wykonane, misję z kompletną, wyzwanie za udane itp., itd...






A jak Wam podoba się metamorfoza?

P.S. Wesołych Świąt Wielkiej Nocy dla wszystkich Czytelników! :)

Uściski,
S.

8 komentarzy:

  1. Piękne i bardzo eleganckie, przydałyby mi się dzisiaj;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się a jakże ! Piękny komplet wyczarowałaś ! Chyba się skuszę i też nauczę "turka" ;-)
    Dziękuję za życzenia - dla Ciebie i Twoich bliskich wesołych, zdrowych Świąt życzę i pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie to zrobiłaś, wyszedł niezwykle elegancki zestaw

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowita metamorfoza - teraz jest oczywiście sto razy lepiej niż było :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny komplecik wyczarowałaś! Cudo :)

    OdpowiedzUsuń